Отново е това време, в което застудява и започваме да мислим както за края на бизнес годината, така и за коледното парти и коледните подаръци за служителите ни.
През 2024г. ваучерите за храна станаха електронни с влизането в сила на промените в Закона за корпоративно подоходно облагане (ЗКПО) и Наредба N 7.
Щастие! То е от основно значение за всеки един бизнес и е изключително важно неговите служители да бъдат щастливи.
Все по-често чуваме за CSR или КСО. Но какво се крие зад това съкращение?
In 2024, meal vouchers in Bulgaria become electronic with the the changes to the Corporate Income Tax Act and Ordinance N 7 by the Ministry of finance.
There are many theories on how to motivate employees, all focused on what makes a person dedicated at work.
What is the role of the team for your business?
Индивидуалната квота за предоставяне на ваучери за храна за 2023г. е увеличена от 4 млн. лв. на 6 млн. лв. със заповед на министъра на финансите от 20.03.2023г.
Социалните придобивки са инструмент на работодателите, чрез който да стимулират, мотивират и подпомагат своите служители.
В големи компании функциите на специалистите Човешки ресурси често остават неразбрани за останалите служителите. Много често те виждат само отдели аспекти от работата на HR отдела и трудно могат да разберат колко сложна може да бъде тя.
С промени в ЗДДФЛ (Закон за данъците върху доходите за физически лица) работодателите вече трябва да декларират пред НАП някои от предоставените на служителите необлагаеми доходи
През 2024г. се запазва месечната необлагаема сума от 200лв. месечно, която работодателите могат да предоставят под формата на ваучери за храна. Общата годишна квота за ваучери за храна е увеличена на 1,6 млрд. лв. Размерът на квотата е постановен в Закона за дъжавния бюджет за 2024г.
Коледните празници се свързват с добро настроение, приповдигнат дух и позитивизъм от наближаващите почивни дни.
Всяка година с началото на есента, почти във всяка фирма, настъпва т.нар. период на бюджетиране. Ръководният състав дава своята визия как ще изглеждат приходите и разходите за следващата година.
COVID-19 доведе до множество промени. Някои от тях се оказаха временно явление, но други от тях, изглежда, се превърнаха в част от новото нормално. Една от тези промени е именно работата от вкъщи или т.нар. home office.