Търсене по ключова дума
Имате въпроси за нашите продукти? Можете лесно да намерите отговорите с нашата търсачка - просто въведете ключова дума.
До каква стойност електронните ваучери за храна по Наредба 7 са освободени от данъци?
Ваучерите за храна по Наредба 7 са напълно освободени от данъци и осигуровки в размер до 200 лв./102,26 € месечно на служител.
Какво е виртуална карта за подарък Pluxee?
Виртуалната карта за подарък Pluxee е социална придобивка под формата на предплатена и презареждаема дигитална карта Mastercard, която съществува единствено в електронен вид (без физически носител).
С нея плащате удобно онлайн или безконтактно, като я добавите към своя мобилен портфейл Google Pay или Apple Pay.
Разгледайте тук примери за партньорски магазини.
Как мога да премина от хартиени към електронни ваучери за храна?
За да започнете да предоставяте електронни ваучери за храна на своите служители, е необходимо да сключите нов договор с Плъкси България.
Можете да се свържете със своя акаунт мениджър, да изпратите запитване или да позвъните на 0700 40 700 (цената на разговора зависи от тарифата на вашия мобилен оператор), за да получите информация за необходимите стъпки. Процесът е бърз, лесен и може да се осъществи изцяло онлайн.
Персонализирани ли са картите за електронни ваучери за храна Pluxee? Необходими ли са лични данни за служителите, които ще ги ползват?
Личните данни на служителите, необходими за издаване на картите, са име и фамилия. Върху всяка карта има информация за името на служителя, юридическото име и ЕИК на работодателя. При издаване на виртуална карта е необходим и имейл на служителя.
Освен поименни, ще могат ли да се заявяват и карти без име на служител?
За да срещнем максимално нуждите на нашите клиенти, разработихме решение за поръчка карти без име и фамилия на служител. Те се отнасят към определени от клиента в неговата поръчка уникални номера и могат да се поръчат предварително.
На пластиката може да бъде отпечатан текст, например „Служител 1“, който ще фигурира и в портала за поръчки вместо име и фамилия. След предоставяне на картата на новопостъпил служител, клиентът има възможност да въведе име и фамилия на съответния служител срещу съответния уникален номер, така че да разпознава коя карта на кой служител е била предоставена.
След поръчка на карти за храна Pluxee, за колко време пристигат пластиките?
Стандартният срок е 5 до 7 работни дни, но при голямо натоварване тези срокове могат да варират.
След поръчка за зареждане на картите за храна на служителите за съответния месец, за колко време сумите се отразяват по баланса на служителите?
Зареждането на суми по картите отнема стандартно 1-2 работни дни след получено плащане по проформа фактура, но при голямо натоварване, тези срокове могат да варират.
Какво се случва с пластиката при освобождаване на служител? Може ли да се използва за нов служител на компанията или се унищожава?
Според чл. 40, ал. 8, т. 2 от Наредба № 7, при освобождаване на служител работодателят „няма право да изисква връщане на зареден ваучер за храна на електронен носител от наето лице в случай на прекратяване на трудовото правоотношение“.
Съответно, веднъж издадена, картата и заредените по нея средства принадлежат на служителя и не подлежат на връщане или преотстъпване на друг служител. Сумите по баланса на картата могат да бъдат похарчени в рамките на тяхната валидност дори и след прекратяване на трудовите правоотношения между служител и работодател. След като баланса по картата бъде изхарчен, клиентът може да заяви към Плъкси България деактивиране на картата.
За всеки нов служител ли трябва да се поръчва и съответно заплаща карта?
Предвид изискването на законодателството за общодостъпност, трябва да предоставяте ваучери за храна на всички ваши служители в един и същ размер, независимо дали на месечна база или на база отработен ден.
При постъпил нов служител, можете да го добавите в списъка си със служители в Портала за поръчка на карти Pluxee и да заявите за него карта, която следва да покриете като разход според дефинираните във вашия договор цени. Картата следва да зареждате ежемесечно заедно с останалите карти на Вашия екип.
Какви са сроковете на валидност на картите и на заредените суми?
Всяка карта за храна Pluxee има срок на валидност 5 години, като това е валидността на електронния носител. Месечните суми, които работодателят зарежда на служителите си, са със срок на валидност 12 месеца (по аналогия с хартиените ваучери). Съответно всяка месечна сума има 12 месеца, в които може да бъде похарчена.
За удобство на клиентите и за да се избегне изтичане валидността на средствата, при заплащане с карта в търговски обект от мрежата на Плъкси, се харчат с приоритет най-отдавна заредените средства по баланса на картата. В случай, че датата на валидност на средствата по картата наближава, картодържателите ще получат известие в своето мобилно приложение за изтичащи средства поне 1 месец преди датата на изтичане на валидността.
Достъпни ли са електронните ваучери за ползване от хора, които не използват интернет/ смартфон/ компютър?
Карта за храна Pluxee пристига при Вашите служители готова за използване. След активирането ѝ на ПОС терминал в обект от мрежата на Pluxee, плащанията се случват лесно и аналогично на плащанията с всяка банкова карта. Добавянето на картата в мобилното приложение не е задължително, за да се използват средствата, заредени по картата.
Служителите могат да следят баланса по картата си по 3 начина:
- Мобилното приложение Pluxee за Андроид и за iOs.
- Уеб портал Pluxee на адрес consumers.pluxee.bg.
- С обаждане на тел. 0700 40 700 – в менюто крайни потребители служителите могат да проверят своята наличност.
Ако служител работи в две фирми, необходими ли са две пластики?
Да, ако служител е едновременно назначен по трудово правоотношение в две фирми, той ще има на разположение две отделни пластики с юридическите имена и ЕИК съответно на едната и на другата фирма, тъй като всяко от юридическите лица предоставя средствата по линия на съответното трудово правоотношение със съответното лице.
Как ще се доказва получаването на електронни ваучери от служителите?
След генериране на вашата поръчка и заплащане на проформа-фактурата по нея, в Клиентския портал Pluxee се генерира фактура-оригинал и доклад за квотата, който представлява електронна алтернатива на досегашния протокол, подписван от служителите.
Това е опис към фактурата, който е задължителен документ според законовата рамка, по образец, установен от Министерство на финансите. Документът е достъпен в меню "Всички поръчки" на реда на поръчката, която Ви интересува.
Как да информирам своите служители за предстоящите промени?
След сключване на договор с Плъкси България ще получите материали, които да предоставите на служителите си, за да се информират за предстоящото получаване и използване на електронни ваучери.
Възможно ли е да се използва една карта за ваучери по Наредба 7 и Наредба 11?
Не. С оглед на законовата рамка и спецификите при предоставяне на ваучери за храна по Наредба 11, към момента няма законосъобразно решение, което да позволява тази практика. Ваучерите за храна по Наредба 11 се предоставят само на хартиен носител.
Мой служител е забравил своя ПИН и не разполага със смартфон, за да направи справка в приложението. Как да му съдействам?
Можете да заявите преиздаване на ПИН код по следния начин:
- Нужно е да бъде предоставен Card ID номер – можете да го видите на гърба на картата или в профила си в портала https://cards.pluxee.bg/: В страница Служители за съответния служител със забравен ПИН изберете Данни за картата.
- Изпратете имейл с тема “Преиздаване на ПИН” и името на компанията.
- В текста на имейла посочете име, фамилия на служителя и ID кода на неговата карта, който сте копирали от портала.
- Изпратете данните на имейл clients.support@support.pluxee.bg.
Pluxee България ще изпрати на подадения от Вас адрес плик с новия ПИН код на Вашия служител. Услугата е безплатна и не подлежи на фактуриране към работодателя.
Мой служител е загубил своята карта-пластика. Как да му съдействам, за да бъде преиздадена?
Първото, което трябва да направите, е да посъветвате Вашия служител да блокира временно своята карта в мобилното приложение на Pluxee, в web портала или през автоматичното меню на 0700 40 700, за да не могат трети лица да я използват за разплащания.
В случай, че служителят не открие картата си в следващите дни, трябва да се обади на тел. 0700 40 700 за окончателно блокиране на картата, поради изгубване, кражба, други. Служителят следва да уведоми и вас с цел преиздаване на картата. Ако искате да преиздадете картата, трябва да влезете в профила си в портала cards.pluxee.bg и да направите справка кой е ID номерът на картата на съответния служител.
Изпратете мейл с тема “Преиздаване на карта” + име на компанията. В текста на мейла посочете име, фамилия на служителя и ID кода на неговата карта, който сте копирали от портала. Изпратете данните на clients.support@support.pluxee.bg. Ще получите фактура за преиздаване и доставка на картата. След заплащане на фактурата, Плъкси България ще преиздаде и изпрати към Вас новата карта и ПИН код.
С какъв срок на валидност е моята карта за храна Pluxee?
Вашата Pluxee карта за храна е валидна 5 години от месеца на издаване. Месецът и годината са обозначени върху картата.
Нужно ли е да ми бъде издадена карта Pluxee, за да използвам своите електронни ваучери за храна?
Да, необходимо е да имате карта Pluxee, за да използвате заредените от работодателя Ви електронни ваучери за храна.
Не знам ПИН кода на своята физическа карта за храна Pluxee. Как мога да го получа?
Трябва да получите плик със своя ПИН код от работодателя си. Ако не сте получили тази информация, обърнете се към своя работодател.
ПИН кодът на картата може да се провери и от мобилното приложение Pluxee, в което е необходимо да се регистрирате и да добавите своята карта.